tirsdag 27. mars 2012

Tirsdagskos


Siden mammapermen er over, har det dessverre blitt mindre tid til innlegg her.. Har et par prosjekter på gang, blant annet babytøy og en puff som skal trekkes om, men dette blir det også dessverre mindre tid til. Håper likevel at jeg skal få gjort litt mer i løpet av uka, så følg med ;o)

I kveld må jeg likevel bare dele en liten godbit. Har i det siste vært fysen på noe godt om kveldene, men prøver å unngå for mye søtt, så ble derfor veldig inspirert da jeg fant denne oppskrift på müslimuffins i det nyeste Woman (oppskrift under bildene). De var utrolig gode og sammen med jordbær ble det en perfekt avslutning på tirsdagskvelden. Ikke dum smak på jordbærene heller faktisk. Å som jeg gleder meg til sommeren!









Mûslimuffins 
12 stk

75 g smør
3 ts honning
3 dl melk
1 egg
200g mel
2 ts bakepulver
300g mûsli
1/2 ts salt

Sett ovnen på 200 grader. 
Smelt smøret og rør det sammen med honning, melk og egg. 
Bland mel, bakepulver, salt og mûsli i en skål. 
Rør alt sammen og fordel deigen i små muffinsformer. 
Eventuelt kan du legge dem på bakepapir som små boller. 

La muffinsene stå i ca. 20 minutter. Spis dem når de fortsatt
er lunkne og legg resten i fryseren 
- da har du kveldssnacks, evt. frokost resten av uka!



Ha en fin kveld

* Marianne *

4 kommentarer: